🇷🇴 Bye WhatsApp - Hello Signal

😳 You don’t understand Romanian? No problem: I’ve also written an english article on the same subject…

M-am saturat sa tot explic de ce am plecat de pe WhatsApp si de ce am trecut pe Signal.

Mereu aceleasi intrebari si aceleasi pareri de la cei ce iau la misto aceasta decizie si imi zic ca sunt paranoic: ca modificarile facute nu implica Europa, ca nimic nu se schimba de fapt, ca Facebook nu este baiatul rau, ca ei nu au nimic de ascuns, etc…

Nu imi pasa sincer. Decizia imi apartine si mi-o asum.

De ce?

Nu mai vreau sa fiu un produs. De ce sa aiba Facebook toate aceste informatii cand ei nu dau doi bani pe tot ce inseamna privacy? De ce sa stie ei tot? Nu, nu am secrete, dar - in acelasi timp - nu vreau ca viitorul sa fie un sir de evenimente provocate de tot ceea ce data mining-ul a recuperat de la noi. Nu vreau ca ai mei copii sa fie legati de mine si sa se poata analiza “trecutul” lor prin prisma tuturor datelor obtinute prin utilizarea produselor lor.

Daca pot face macar un mic pas inapoi, eu il voi face.

Stiu ca Facebook are deja toate informatiile de pana acum, dar macar voi impiedica preluarea informatiilor ce ma privesc de acum inainte. De ce sa aiba ei contactele mele pentru a putea afla traseul de la persoana X la persoana Y prin intermediul meu? De ce sa imi stie preocuparile bazandu-se pe grupurilor pe care sunt sau pe care le creez?

La Facebook am renuntat de mult timp, iar acum WhatsApp este doar etapa numarul #2. Urmeaza Instagram, doar ca acolo activitatea mea este extrem de redusa (practic inexistenta).

As renunta si la Google, dar partea asta este ceva mai dificila pentru moment… Insa sper sa fac si asta pe viitor.

In fine…

✴️ Also on Micro.blog
podiboq @podiboq
This blog contains an unorder list of thoughts.